Isnin, 30 Ogos 2010

NIK AZIZ - ALAMAK DUNGU DAN JAHILIAH

N ajis seorang pemimpin yang dungu bila mempertahankan doa kepada Lim Guan Eng dan baru-baru ini mempertahankan Nie Ching bertazkirah dimasjid. Alasannya zaman Rasulullah dahulu orang-orang kafir dibenarkan masuk dan tidur baring dimasjid katanya.

N ajis tidak boleh menyamakan landskap masyarakat Arab pada waktu itu dengan keadaan diMalaysia sekarang. Arab pada waktu itu yang dibenarkan masuk masjid adalah Arab yang berkerja sama dengan umat islam dalam peperangan mereka menyertai tentera islam. Mereka tidak menentang islam secara nyata dan tersembunyi. Mereka tunduk pada kepimpinan islam. Hanya mereka tidak memeluk Islam sahaja. Jika  wanita pakaian Arab mereka sudah pasti menutup aurat.

Mengapa Nie Ching menjadi isu?  pertama ia memasuki masjid sehingga ketempat utama sembahyang dengan keadaan tidak menutup aurat ( tidak bertudung)  hanya berbaju kebaya. Kedua, apakah N ajis telah memeriksa bahawa Nie Ching bersih dari  bendera merah { datang haid) ?.

Tan Sri Harussani  Zakaria Mufti Perak menggariskan "Sesiapa sahaja termasuk orang bukan Islam boleh melawat atau memasuki ruang solat di dalam masjid dan surau sekiranya lengkap menutup aurat".

“Mereka juga perlu menjaga adab selain tidak didatangi haid bagi wanita, manakala bagi lelaki pula tidak berada dalam keadaan junub,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

N Ajis bukan sahaja kelabu sejarah Rasullulah malah seorang yang jahiliah moden. Mengapa kita kata dia jahiliah?.  Jahiliah
pada zaman kedatangan Islam dahulu masyarakatnya bukan bodoh, tidak berilmu dan tiada kemahiran dan sebagainya. Tetapi mereka adalah golongan yang engkar, degil, keras hati,  berdaleh, pandai menghujah untuk membenarkan perbuatan mereka. Itulah makna dan definisi Jahiliah sebenarnya. Apa bezanya dengan N Ajis sekarang?. Sama kan?.

Jika dikatakan sesat  mereka marah dan tanya kita  apa bukti?.  bukti.. bukti...?. Nah ambil  itulah buktinya. Sesat, apa bila kita mengikut jalan biasa kemudian kita cuba ikut lain tiba-tiba  tidak sampai. Itulah makna sesat.  Jika kita seorang sahaja mengatakan bahawa  kita sampai, maka orang lain tak nampak kita sampai  maka itulah yang berlaku sekarang terhadap N ajis. Maknanya dia nyanyuk. Orang yang nyanyuk tidak boleh dirujuk lagi sebagai alim ulama'. Apa lagi seorang yang dungu dan jahiliah.

Sampailah masa N ajis bersara. Lagi lama lagi kelabut umat islam sesat dan keliru.

1 ulasan:

  1. wOIT, NAJIS MU AKU BASANG DOH NENGOK MUKOMU. bERETILAH ALAMOK BODOH, DUNGU JAHIL KAHKAHKAH...

    wOIT... MU INTAK ISLAM NI BAPOK MU PUNYO DAN SORGO ITU NENEK MOYANG DEMO HUHUHU...

    wOIT BANGSAT PERGGIH.....

    BalasPadam