Jumaat, 6 Ogos 2010

PEGAWAI KERAJAAN DI PULAU PINANG BOLEH BERPOLITIK ///

Pegawai-pegawai kerajaan di Pulau Pinang boleh berpolitik sekiranya Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng bermain politik dengan pegawai-pegawai kerajaan.

Tidak adil bagi pentadbir jika ahli politik seperti LGE mempolitikan para pentadbir. Dalam kes SDO Pulau Pinang yang menjadi mangsa LGE kerana mempolitikan pentadbir sudah cukup alasan pegawai-pegawai tadbir dibolehkan berpolitik.

Mengambil contoh, semasa LGE membuat tohmahan kepada pengarah pembangunan itu, dia mengatakan didalam media  dia menafikan  bahawa dia tidak pernah mengatakan SDO itu lidah biawak, tidak profesional dan sebagainya.

Kemudian, LGE juga mendakwa bahawa dalam majlis perasmian keretapi Bukit Bendera SDO tidak memberikan  tempat duduk khas kepadanya sehingga diselesaikan oleh dua menteri ( dia ingat kerja SDO mengatur kerusi). Ehh.. commonla bebal. Kerusi diatur oleh departmen prokol bagi majlis rasmi kerajaan. Jika tak pernah jadi anggota tinggi kerajaan tanyalah orang, bebal..... bodoh...

Tetapi ternyata dalam vedeo yang ditayangkan oleh bloggers bahawa dia ada mengatakan bermacam-macam terhadap pegawai itu. Dan didalam gambar-gambar juga jelas bahawa tempat duduk khas untuknya ada disediakan malah ada diletak tanda nama langsung.

Ini Jelas bahawa dia menjadikan pentadbir sebagai mangsa politiknya dan jika pegawai-pegawai tidak bertindak balas sudah tentu menjadi  'lauk' LGE. Oleh itu para pentadbir boleh mengadakan pendekatan politik juga dengan KM itu sebelum menjadi mangsa selanjutnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan