Khamis, 22 Julai 2010

LIM GUAN ENG MESTI DIAJAR

SYOR KAKITANGAN AWAM PULAU GUAN ENG

Terima kasih Presiden CUEPACS saudara Omar Osman kerana membidas Lim Guan Eng yang membelasah SDO Pulau Pinang Encik Nik Ali Mat Yunus dengan kata-kata kasar, mamalukan dan merendahkan mertabat kakitangan awam yang berkhidmat dengan kerajaan negeri itu.

Lim Guan Eng adalah seorang pelampau, rasis dan chauvenis, dan mempunyai niat jahat terhadap pegawai-pegawai melayu khususnya. Beliau sentiasa tidak puas hati terhadap pegawai-pegawai melayu yang berurusan dengannya walaupun memberikan perkhidmatan terbaik.

Mesyuarat Cuepacs yang akan diadakan nanti hendaklah Lim Guan Eng diambil tindakan undang-undang dan keduanya, Lim Guan Eng dipulau atau diboikot dalam satu tempoh tertentu (panjang) supaya beliau belajar lebih dalam peraturan dan undang-undang perkhidmatan Awam. Lain kali dia akan merasa serik dengan sifat melampaunya itu.

Walau bagaimanapun Cuepac harus mengambil kira semangat kerajaan pusat dalam proses boikot itu. Berbagai pihak berpendapat bahawa tidak adil menyalahkan Nik Ali dalam hal tempat duduk dimajlis pelancaran keretapi Bukit Bendera kerana tugas menyediakan kerusi dan protokol adalah dikendalikan oleh Bahagian prokol kerajaan negeri.

Curi Pasir tidak ada kena mengena dengan  SDO kerana ia bidang tugas Pengarah Tanah dan Galian. Isu  pintu gerbang pula adalah urusan Majlis Perbandaran.

Lim Guan Eng adalah seorang yang anti melayu sama seperti bapanya Lim Kit Siang. Kominis chauvenis itu harus diajar secukupnya dan tanpa pertimbangan kemanusiaan kerana ianya seekor binatang. Mesyuarat yang akan diadakan itu harus tidak lagi membincangkan sebab manusabab tetapi berharap membincangkan apa, bila dan bagaimana tindakan akan diambil selanjutnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan