Jumaat, 1 Oktober 2010

MALAYSIAN INSIDER EJEN PENGINTIP

Boo Su Lyn wartawan Malaysian Insider menyamar mencuri masuk kemajlis Puteri UMNO

Malaysian Insider adalah ejen pengintip upahan telah menghantar wakil menyusup kedalam kursus p[uteri UMNO dua yang lalu dengan menyamar sebagai puteri UMNO.  Boo Su Lyn telah berlagak sebagai puteri dalam majlis tertutup dengan memakai kain tudung selendang.

Boo Su Lyn telah melapurkan dalam portal Malaysian Insider dengan mengadu domba isu perkauman mengatakan Timbalan Pengarah Biro Tatanegara telah meminta puteri UMNO supaya bersatu demi mempertahankan hak orang melayu orang melayu untuk memerintah negara ini.


Ketua Setiausaha negara diarah menyiasat Hamim Husin Timbalan Pengarah BTN Wilayah Persekutuan kerana dikatakan rasis. Choi Soi Lek  Presiden MCA desak pegawai ini dibuang kerana tidak layak sebagai pegawai BTN tersebut. Setiausaha Agung Gerakan Dominic Lau  dan pemuda Gerakan juga membuat desakan yang sama.

Soalnya adakah menyamar itu tidak salah. Apakah etika kewartawanan yang dipraktikan oleh wartawan itu betul dan beradab masuk kemajlis orang secara menyamar ?  Kami mahu tanya Menteri dalam negeri menyamar salah atau tidak? Apakah MCA dan Gerakan sudah menjadi DAP ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan