Khamis, 20 Januari 2011

SELANGOR SUDAH JADI SINGAPURA -PINGGIR MELAYU

              Teng chang Khim binatang gampang

Speaker DUN Selangor telah istihar kerusi DUN Pelabuhan Klang kosong alasannya ADUN itu tidak hadir sidang Dewan dalam tempuh enam bulan.

Badrul Hisham Abdullah penyandang kerusi DUN Pelabuhan Klang tersebut telah memohon kebenaran untuk berubat diPahang kerana masalah kesihatan. Bagaimana pun surat pengesahan doktor (MC) tidak diiktiraf oleh Speaker.

Speaker Dewan itu adalah seorang ahli DAP. Beliau sentiasa mencari jalan agar ADUN bukan dari Pakatan pembangkang dinafikan kedudukannya. Speaker itu bersikap terlampau berat sebelah, diskriminasi dan bersifat ala kominis.

Speaker DUN Selangor juga amat gemar menggantung wakil-wakil rakyat dari UMNO-BN jika melakukan kesilapan kecil sekali pun. ADUN-ADUN BN tidak boleh lantang dan menentang Pakatan pembangkang ketika berucap didalam Dewan Undangan Negeri.

UMNO dan BN Selangor akan ketandusan pemimpin kerana sentiasa diambil tindakan oleh Speaker kominis tersebut. Mereka sudah berani melaksanakan langkah penghakisan perjuangan melayu  seperti yang berlaku disingapura.

Pemimpin melayu dalam Pakatan aalah alat kepada DAP yang anti Islam dan Melayu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan